قطعات یدکی پمپ وکیوم
جولای 21, 2022
انتخاب بهتر ین کوپلینگ پمپ وکیوم
جولای 26, 2022

کوپلینگ پمپ وکیوم مدل های UCC

وسیله ای برای شکل دادن به موتور و محور پمپ هستند.

کوپلینگ ها در واقع برای موتورهای گریز از مرکز، پمپ های گریز از مرکز، پمپ های کلوز(pomp close) که در آن شفت و موتور در کسری هستند توسط کوپلینگ به هم متصل می شوند.
لازم به ذکر است در صورت عدم کیفیت کوپلینگ انتخابی، احتمال آسیب دیدن انکودر یا موتور وجود دارد. هدف اصلی کوپلینگ ها اتصال دو قسمت دوار و در عین حال امکان انحراف آنهاست.
با انتخاب دقیق، نصب و نگهداری کوپلینگ ها می توانید تا حد زیادی در هزینه های تعمیر و نگهداری و خرابی صرفه جویی کنید
مواد کوپلینگ روتکس
مواد کوپلینگ روتکس از چدن مرغوب و تمامی قطعات آن ماشین کاری و در سرعت های بالا سیستم را لرزان نمی کند.
رابط میانی (اسپایدر) کوپلینگ روتکس نیز از مواد پلی یورتان (TPU) مرغوب است.

کوپلینگ های روتکس در برابر گشتاورهای کوچک و وزن کم مقاومت می کنند و برای جذب لرزش و ضربه های سیستم ایده آل هستند. یکی از ویژگی های کوپلینگ پلی اورتان روتکس کارکرد در دمای بین 40- تا 90 درجه در شرایط عادی و دمای 50- تا 120 درجه در زمان های کوتاه می باشد. این پلی یورتان ها در روغن ها و فرآورده های نفتی به خوبی کار می کنند، برای محیط های گرمسیری و Sultry نیز ایده آل هستند.

کوپلینگ KB


کوپلینگ های KB در حالت طراحی استاندارد از کمک فنرهای انعطاف پذیر ساخته شده از لاستیک مصنوعی ساخته شده اند. بدنه کوپلینگ KB از چدن خاکستری ساخته شده و برای انواع (پمپ های پیستونی، کمپرسورهای پیستونی و …) کاربرد دارد.
کوپلینگ های (KB) در اندازه های مختلفی هستند که می توانند برای انتقال گشتاور تا 2800 نیوتن متر استفاده شوند.

کوپلینگ HRC
از 2 نیمه چدنی تشکیل شده است که با استفاده از یک بوش مخروطی شکل نصب شده روی توپی (H Flange) یا یک پوشش (F Flange) به شفت ها متصل می شوند.
بین دو نیمه یک “عنکبوت” لاستیکی قرار دارد که به عنوان ضربه گیر عمل می کند. وظیفه این قطعه لاستیکی جذب ارتعاشات و ارتعاشات ناشی از فعالیت ماشین آلات صنعتی می باشد.
اتصالات HRC امکان انحراف موازی محدود (0.5 میلی متر) و ناهماهنگی محوری (1.5 میلی متر) را فراهم می کند. قابل استفاده در شفت هایی با بوش مخروطی تا سوراخ 90 میلی متر یا شفت تا 130 میلی متر در صورت انحراف کلید.

کوپلینگ UCC
کوپلینگ های 1000 باری UCC یا کوپلینگ های چدنی- تفلون برای اهداف مختلفی استفاده می شوند. صنایع هیدرولیک و واحدهای کاری عموماً از کوپلینگ های 1000 ترومبوس استفاده می کنند.

لاستیک کوپلینگ (کوپلینگ پمپ وکیوم مدل های UCC)


وظیفه اصلی لاستیک کوپلینگ اتصال دو قسمت مجزا است که دارای حرکات ارتعاشی هستند که امکان جابجایی یا انتقال ارتعاش بین آنها را نمی دهد و بنابراین انتخاب، نصب و نگهداری لاستیک کوپلینگ استاندارد و با کیفیت مقرون به صرفه است. صرفه جویی در تعمیر و نگهداری و بدون استهلاک.
پارامترهای مهم زیادی در ساخت لاستیک کوپلینگ وجود دارد. در واقع محدودیت های محیطی که در آن لاستیک کوپلینگ استفاده می شود بسیار مهم است.

به عنوان مثال، کوپلینگ مورد استفاده در صنعت خودروسازی با کوپلینگ مورد استفاده در صنعت کشتی سازی متفاوت است. به دلیل شرایط محیطی خاص، باید برای همان صنعت طراحی میشود.

سرعت گشتاوری که این کوپلینگ باید تحمل کند یا انتقال دهد نیز بسیار مهم است. نکته مهم دیگر حداکثر انحراف و شلی مجاز و جنس مواد کوپلینگ در طراحی و ساخت آن است.

اتصال و برداشتن لاستیک کوپلینگ همیشه باید آسان باشد. کوپلینگ باید همیشه امکان ناهماهنگی بین محور چرخش و شفت را فراهم کند، در حالی که کوپلینگ نباید دارای قطعه قابل جدا شدن یا پرتابی باشد. نصب نامناسب یا انتخاب نادرست را می توان از دلایل اصلی خرابی کوپلینگ ها دانست. خرابی کوپلینگ باعث ایجاد صدای غیرعادی می شود و صدای ضربه یا لرزش و لرزش یا نشت روغن ممکن است رخ دهد.

لاستیک کوپلینگ در مکان هایی که نیاز به انتقال نیرو و در عین حال خنثی سازی تکان های ناشی از راه اندازی یا توقف ناگهانی تجهیزات است استفاده می شود.

دستگاه های وکیوم سنجاندازه گیری( گیج وکیوم)