کاربرد وکیوم پمپ ها در صنعت برق و قدرت
ژانویه 31, 2018
مشخصات پمپ وکیوم ۲۵مترمکعب
نوامبر 28, 2018

بلوئر Longtech

مشخصات فنی روتس بلوئر لانگ تک

لوئرهای دوار یا روتس بلوئرها با یک ابداع که برادران روتس (Roots) برای آسیاب خود تهیه کرده بودند، جرقه خورد. در شکل ابتدایی روتس بلوئر آسیاب آنها شامل دو پره چوبی درون یک محفظه بود که پره ها در خلاف جهت یکدیگر می چرخیدند و نیروی محرک پره ها همان آبی بود که از مابین پره ها می گذشت.

چرخش این پره ها تا زمان متورم شدن و گیر کردن آنها ادامه داشت و با گیر کردن و از کار افتادن آسیاب، برادران روتس به این موضوع پی بردند که عمل چرخش پره ها باعث جریان یافتن هوا می گردد و حتی به این نتیجه رسیدن که هوادهی دستگاهشان خیلی بهتر از کاربرد آن به عنوان چرخ آبی می باشد.

امروزه بیش از ده ها تولید کننده این نوع دستگاه در سطح جهان وجود دارند که بلوئرها را با کیفیت های مختلف و برای کاربردهای خاص و مختلف طراحی و تولید می کنند.

کاربردهای زیادی برای این نوع دستگاه ها معرفی که به عنوان نمونه : انتقال مکانیکی ، هوادهی و هم زنی مایعات، تولید خلاء و سوپر شارژ موتورهای دیزل و…نام برد.

یکی از مهتمترین کاربردهای بلوئر Longtech را می توان :

استفاده در متروی نیویورک در زمان خود نامید که یکی از غول آسا ترین دستگاه های تولیدی در زمان خود بود که می توانست یک خودرو با 20 صندلی را جابجا کند.

این نوع بلوئرها معمولا با بدنه ای از جنس چدن هستند که شامل چندین مدل پره و یا روتور بوده که هر کدام برای استفاده در جای خاص و مقاصدی خاص کاربرد دارند که پره ها یا روتورها روی یاتاقان هایی ضد اصطکاک نصب می گردند که خود یاتاقان ها روی صفحاتی به نام هدپلیت (Headplate) پوشاند.

اغلب وزن اصلی بلوئر را، این صفحات تشکیل می دهند. سیلندر که پره ها درون آن قرار می گیرند، به وسیله این صفحات در جای خود ثابت و دیواره محفظه پره ها را تکمیل می کند و در انتها شامل محل های ورودی و خروجی هوا یا گاز می باشد. محل اتصال خروجی و ورودی بلوئرها را با توجه به نوع استفاده می توان تغییر داد.

زمانی که اتصالات را در بالا و پایین دستگاه قرار دهند، اصطلاحا دستگاه را با طراحی افقی می نامند و اگر اتصالات را در پهلوهای دستگاه قرار دهند، با طراحی عمودی می نامند. طراحی محل اتصال ورودی و خروجی دستگاه هیچ ارتباطی به نوع گاز و هوای ورودی و یا خروجی ندارد و صرفا بابت محل نصب و قرارگیری خود دستگاه بلوئر می باشد.

Capture
دانلود