نماد سایت پمپ وکیوم ایران جِو GEV

واشر-بلبرینگ-اورینگ-کاسه نمد

واشر-بلبرینگ-اورینگ-کاسه نمد

واشر پمپ وکیوم چیست .
واشرهای پمپ های وکیوم با توجه به دمای بالای پمپ وکیوم از جنس نسوز ساخت میشوند و در قسمت اتصال دو قطعه در پمپ های وکیوم برای جلوگیری از نشت روغن و افت وکیوم در پمپ های وکیوم استفاده می شود و با توجه به قطعات پمپ ابعاد ،ضخامت و انداره های گوناگون دارند.
چرا واشر نسوز در پمپ وکیوم؟
همان‌طور که دیدید واشر به خودی خود کاربردهای متنوعی دارد. تنوع این کاربردها سبب می‌شود واشرها در موقعیت‌ها و شرایط مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. کاملاً طبیعی‌ست که در برخی صنایع وجود حرارت بالا بتواند به قطعات و تجهیزات مختلف آسیب بزند. به همین دلیل استفاده از قطعاتی با ساختار نسوز از اهمیت بالایی برخوردار است.
خوشبختانه وجود واشر نسوز باعث شد استفاده از واشر در مواقع لازم مشابه، با مشکل مواجه نباشد. استفاده نکردن از این واشر در بخش‌های مخلتفی از صنایع نظیر پتروشیمی، خودروسازی و … می‌تواند سبب آسیب‌های جبران‌ناپذیر و جدی شود.

واشر نسوز دقیقاً چیست؟ واشر-بلبرینگ-اورینگ-کاسه نمد


به نوعی از واشرها گفته می‌شود که در برابر حرارت و دماهای بسیار بالا به خوبی دوام آورده و دچار تغییر فرم نشود. این واشرها همچنین در برابر اکسیداسیون و خوردگی نیز مقاوم هستند. قرار داشتن در معرض مایعات، هوا و بخارهای بسیار داغ می‌تواند هر قطعه‌ای را دچار آسیب کند. اما ساخته شدن این واشر از مواد مقاوم در برابر حرارت باعث شده بتواند به راحتی در دماهای بالا دوام بیاورد.
واشر نسوز معمولاً از ورق کلینگریت ساخته می‌شود. این ورق که یکی از معروف‌ترین و پرکاربردین ورق‌های نسوز است (همان‌طور که در بالا اشاره شد.) از موادی همچون آزبست و برخی رزین‌ها ساخته می‌شود. واشر نسوز انواع مختلفی داشته و از بین آن‌ها می‌توان به پرکاربردترین‌ها یعنی واشرهای گرافیتی، سیم‌دار، آرامید، بدون سیم و تفلونی اشاره کرد.
این تنوع در ساختار این واشرها، به دلیل وجود انواع مختلف ورق کلینگرینگ است.

بلبرینگ مارک SKF


بلبرینگ مارک NACHI


رولبرینگ NU مارک SKF


کاسه نمد بلبرینگ


خروج از نسخه موبایل