نماد سایت پمپ وکیوم ایران جِو GEV

غبارگیر دو مرحله ای

غبارگیر دو مرحله ای/فیلتر دو مرحله ای







در مواردی که ذرات معلق در هوا بیشتر از حد معمول باشد از این نوع غبارگیر استفاده می شود.

غبارگیر دو مرحله ای مستقیما بر روی دهانه مکش پمپ های سری بزرگ مدل (R2 D564 160A-70FD) نصب می شود . معمولا در صنایع CNC چوب از آن استفاده می گردد.

هوا از دهانه ورودی ، ابتدا وارد کیسه الیاف از جنس پلی استر ضخیم میگردد.این کیسه بیش از 99 درصد از ذرات ورودی را جذب می کند . در زیر کیسه پلی استر با فاصله کمی از آن فیلتر هوا وجود دارد که نقش فیلتراسیون تکمیلی را ایفا می کند. این غبارگیر در صنعت CNC چوب بسیار کارآمد بوده و از ورود کوچکترین ذرات به درون پمپ وکیوم و اختلاط با روغن و ایجاد رسوب در قطعات جلوگیری می نماید .و سبب سالم ماندن قطعات مکانیکی دوار پمپ گردیده و از ایجاد دود زیاد ناشی از ورود ذرات چوب به درون روغن پمپ جلوگیری می کند.

درب این غبارگیر/فیلتر دو مرحله ای با 2 عدد گیره چفت شونده از طرفین به راحتی بازوبسته میشود وکیسه پلی استر متصل به زیر درب آن نیز تعویض می گردد.


عملکرد سیستم های غبارگیری صنعتی

در کنار تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به سیستم های غبارگیری نیاز است، چرا که این سیستم ها به سلامت محیط و نیروی انسانی کمک می کنند. اگر برای غبارگیرهای صنعتی فیلترهای خوب و با کیفیتی نصب کنند، به طور تقریبی می توان گفت محیط را از وجود ذرات و تراشه ها پاک می کنند. عملکرد این سیستم ها طوری است که یا به طور مستقیم به سیستم های مربوطه متصل می شوند یا آنکه درون خط های انتقال دهنده مثل هود قرار می گیرند. سیستم های غبارگیری صنعتی از طریق اتصال به کابینهای دستگاه ها با عمل مکش، غبارهای تولیدی را از محیط کاری خارج می کنند.
نکته ای که درباره کار غبارگیرهای صنعتی وجود دارد این است که این سیستم ها قادرند غبار های سبک و معلق در هوا را مکش کنند و توانایی رفع گرد و ذرات سنگینی که روی زمین افتاده اند را به دلیل حجیم بودن ذرات ندارند.

انواع سیستم های غبارگیری

  1. فیلتر های کیسه ای یا بگ فیلتر
  2. الکتروفیلتر
  3. فیلتر هیبرید
  4. سیکلون
  5. اسکرابر

همچنین میتوانید غبارگیر معمولی را بببینید.

خروج از نسخه موبایل